LOS NUMMER

Quote 7/2022

De kust is niet alleen een plek om te ontspannen, voor veel ondernemers vormt de zee een rijke bron van inkomsten. Dan hebben we het bijvoorbeeld over de makers van superjachten, die ’s werelds rijksten van varende paleizen voorzien. ‘Het is de meest kritische doelgroep op aarde. Je wordt echt afgeslacht voor elk foutje.’ We hebben het in de nieuwste Quote ook over een reeks knappe koppen dat het water gebruikt om een klimatologische apocalyps af te wenden. Door stroming om te zetten in stroom, zonnepanelen op zee te leggen of zeewier als snack op smaak te brengen.

En we koersen naar Scheveningen, om te kijken of de Pier toekomstbestendig is nu de eigenaren en de gemeente botsen over de vraag wat ermee moet gebeuren. En naar Breskens, waar we eindelijk eens te woord werden gestaan door Piet Vroon. Gelukkig, want we waren benieuwd naar zijn antwoord op de vraag hoe het mogelijk is dat hij dankzij zijn rederij ooit als miljardair in de Quote 500 stond, maar dat hij het afgelopen jaar zelfs te arm was voor een plek in de onderste regionen van die rijkenlijst?

Maar uiteraard kijken we verder dan de kust. Zo nemen we een kijkje in de keuken van Parcom, het private equitybedrijf dat geleid wordt door twee veertigers, maar dat desondanks zeer seniore deals sluit. Met de overname van Hema als glazuur op de tompouce. En we spreken met Giel de Winter om te vragen hoe StukTV hem in de armen dreef van John de Mol. En hoe hij weer (een beetje) van Talpa afdreef. ‘Op een gegeven moment merkte ik dat ik genoeg had van al dat vergaderen. Het borrelde om weer iets nieuws te gaan doen.’

Dat en meer, veel meer, in de juli-editie van Quote. Bestel deze editie nu online, zonder verzendkosten.

€ 9,99